Wat doet STOMP?

STOMP is het independent platform van NVPI en koepelorganisatie voor Nederlandse onafhankelijke platenlabels, ook wel independents of indies genoemd. STOMP vertegenwoordigt, verenigt, informeert én promoot independents en behartigt hun belangen op nationaal niveau.

Belangen behartigen

STOMP komt op voor de belangen van de onafhankelijke labels. STOMP vormt een verenigd front dat opkomt voor de belangen van onafhankelijke labels en het creëren van een eerlijk speelveld. STOMP voert een actieve lobby en werkt daarbij nauw samen met nationale en internationale partners.

Informeren

STOMP informeert leden over relevante ontwikkelingen in de markt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nieuwe wetgeving, technologische ontwikkelingen of subsidies. Dat gebeurt via een besloten nieuwsbrief, maar bijvoorbeeld ook tijdens de jaarlijkse STOMP Ledendag XL in De Vorstin.

Educatie

Het creëren van een eerlijk speelveld voor onafhankelijke labels uit zich ook in educatie. STOMP ondersteunt leden daarom ook in de vorm van workshops, panels en andere educatieve initiatieven zoals bijvoorbeeld STOMP Academy.

Netwerk

STOMP verbindt de Nederlandse onafhankelijke labels met elkaar. Immers, samen staan we sterk. Labels kunnen van elkaar leren en samenwerken. STOMP faciliteert deze contacten door netwerkevents te organiseren en bijvoorbeeld via het STOMP Development Team. Ook heeft STOMP contacten met brancheorganisaties, CBO’s en andere partners – nationaal én internationaal.

Promoten

Tijdens de jaarlijkse STOMP Ledendag XL worden de STOMP Awards uitgereikt. Deze prijzen zijn in het leven geroepen om independent labels en hun producties te promoten. Ook promoot STOMP haar leden op evenementen zoals Eurosonic Noorderslag, Amsterdam Dance Event en BumaNL.