Drukste STOMP ledendag ooit 01-12-2016

Drukste STOMP ledendag ooit

Afgelopen dinsdag 29 november vond de druktste STOMP ledendag ooit plaats in Amsterdam op het kantoor van de NVPI. De enorme opkomst (het paste allemaal maar net) maakte duidelijk dat het programma goed was afgestemd op de wensen en behoeftes van de leden. In een uitpuilende zaal werden ruim vijftig STOMP leden geïnformeerd door internationale sprekers over een varieteit aan onderwerpen.

Na de opening door STOMP voorzitter Kees van Weijen, trapte Annika Walsh (Spotify Label Relations UK en Benelux) af met een duidelijk en grondig verhaal over de (nieuwe) mogelijkheden van Spotify. Interessante tips & tricks kwamen voorbij naast enkele best practices en een uitgebreide vragenronde.
Direct daarna ging het over een andere boeg en volgde een zeer informatieve presentatie van Maciej Szymanowicz (Policy Officer voor de European Commission) over het recentelijk geïntroduceerde European Loan Scheme. Een programma dat een impuls zou moeten geven aan SME's in Europa.
Na een korte pauze volgde een presentatie van Jaap Bruinen (algemeen directeur NVPI) over Nederlandse marktcijfers en de positie van de independents daarin. Direct daarna een presentatie van Marcel Albers (Dutch Music Export) over de nieuwe samenwerking van FPK, Ministerie OC&W, Buma Cultuur en de Popcoalitie op het gebied van export van NL acts en Jan van der Plas (voorzitter Popcoalitie) met een update over de activiteiten van de Popcoalitie.
De laatste sprekers kwamen van YouTube. Candice Morrissey (Music Partnerships for EMEA) en Eva Dreyer (Music Partnerships for France & Benelux) gaven de STOMP leden exclusief inzage in de meest recente product-updates en mogelijkheden van YouTube onder de noemer “What’s New?”.
De ledendag werd afgesloten met een borrel, waar nog uitgebreid met elkaar de dag werd besproken en sommige sprekers nog beschikbaar waren voor individuele vragen.

Sommige presentaties zijn beschikbaar gesteld door de sprekers en worden nagezonden aan de STOMP leden.