IMPALA pleit voor diversere muziekindustrie

IMPALA pleit voor meer diversiteit en inclusiviteit in de Europese onafhankelijke muzieksector. Om die ambitie kracht bij te zetten heeft de branchevereniging een diversity statement opgezet. Als zusterorganisatie van IMPALA onderschrijft STOMP dit handvest.

Het diversity statement is onderdeel van IMPALA’s bredere diversiteitswerk, gebaseerd op het Europees handvest van grondrechten. “Als verantwoordelijke Europese speler moeten we erkennen waar er problemen zijn. We zullen met onze leden samenwerken om gelijkheid te creëren”, aldus IMPALA in een statement. “Dit betekent dat zowel directe en indirecte discriminatie, evenals onbewuste vooroordelen moeten worden aangepakt en dat sociale en economische onevenwichtigheden die ook van invloed zijn op diversiteit, moeten worden overwonnen.”

Als Nederlandse zustervereniging STOMP onderschrijft het handvest: “Met het diversity statement van IMPALA willen wij ons als STOMP inzetten om meer diversiteit binnen de muziekindustrie te bewerkstelligen”, aldus Kees van Weijen (IMPALA/STOMP).

Lees het hele artikel van Entertainment Business, inclusief interview met STOMP-voorzitter Kees van Weijen, hier