STOMP Ledendag XL | 20 november 2019 13-11-2019

STOMP Ledendag XL | 20 november 2019

Beste STOMP leden,

Volgende week woensdag 20 november is het zover: De 3e XL-editie van de STOMP Ledendag in Popodium de Vorstin in Hilversum! We hebben een bomvol programma met diverse bijzondere gasten en kijken enorm uit naar jullie komst!
Let op: het programma begint een half uurtje eerder, vanaf 12.00 staan de broodjes klaar en vanaf 12.30 gaan we van start!

• Vanaf 12.00 inloop met koffie, thee en belegde broodjes.
12.30 start programma (meer over de inhoud hieronder!)
• 16.30 aanvang borrel
• 17.30 einde van de STOMP Ledendag

Entree voor de Ledendag is gratis mits geregistreerd. Nog niet gedaan? Je kunt jezelf (en je medewerkers) nog steeds registreren door te mailen naar secretariaat@stichtingomp.nl. Hieronder (in willekeurige volgorde) een overzicht van wat je zoal kunt verwachten:

Panel: ‘Werken Met Merken’
Nishant Dogra (TBWA\NEBOKO), Vincent Hagen (MR_VINCENTHAGEN), o.l.v. Frank Janssen

Tijdens dit vraaggesprek onder leiding van Frank Janssen staat er één vraag centraal; hoe kan ik als independent label beter samenwerken met merken. Ieder label wil natuurlijk zijn song onder de commercial van landelijke campagne, maar dat voelt soms als een loterij. Hoe zorg ik ervoor dat ik als label in beeld ben bij de makers van dergelijke campagnes? Wat verwachten ze van mij als label? En waar hebben ze eigenlijk behoefte aan? Gaat het alleen om het liedje of ook de artiest? Of kan ik ook mijn eigen label in de picture zetten? Reclame guru’s Vincent Hagen en Nishant Dogra werkten met o.a. Adidas, Albert Heijn, McDonald’s en T-Mobile. Zij praten over de ins en outs over het werken met merken.

Interview: ‘Digital Development at Merlin and the Indie Music Industry’
Charles Caldas (Merlin) ontmoet Kees van Weijen (STOMP/IMPALA)

Scheidend Merlin-CEO komt vanuit Engeland ingevlogen om zijn visie te delen over de ontwikkelingen van de muziek industrie. Als Merlin CEO heeft hij de afgelopen 10 jaar gezien hoe onze industrie veranderd is en heeft hij een visie over hoe de volgende 10 jaar zich zal ontwikkelen. Het gaat immers beter met de labels, maar er zijn ook nieuwe bedreigingen. Hoe wapenen we ons als indies tegen deze bedreigingen en waar liggen de kansen? Kees van Weijen vraagt het hem in een openbaar 1 op 1 interview.

Panel: ‘Wat heeft 2020 voor ons in petto?’
Floris Janssen (8ball Music), Tom Peters (NRGY Music), Mattijs van Welzenis (Cloud 9 Music) o.l.v. Frank Janssen

Er is een hoop veranderd in 2019 voor de muziekindustrie. Denk aan wetgeving, nieuwe technologieën, ontwikkelingen binnen genres, opkomende en verdwijnende mediaplatforms en nog veel meer! Maar wat gaat 2020 ons brengen? Hoe kijken onze collega’s tegen de NL industrie aan en hoe zien zij de markt zich ontwikkelen. Frank Janssen vraagt de panelleden van 8ball Music, NRGY Music en Cloud 9 Music de oren van het lijf over hun blik op 2020!

Presentatie: ‘Apple Music Product Update’
Joost Neelemans (Apple Music)

Dit jaar komt Joost Neelemans ons een update geven over de functies van Apple Music. Weten wij eigenlijk wel alles? Gebruiken we het wel goed? En wat kunnen we beter doen.? Joost Nelemans van Apple Music vertelt, maar is er ook voor nadrukkelijk voor vragen uit de zaal!

Presentatie: ‘STOMP Update’
Kees van Weijen (STOMP/IMPALA)

Voorzitter Kees van Weijen zal uiteraard de bijeenkomst openen en een update geven van alle activiteiten van STOMP en de partners waarbij STOMP betrokken is, zoals IMPALA, WIN, Merlin, de Popcoalitie en meer!

Presentatie: ‘Industriecijfers En Duiding’
Rene van der Schinkel (GFK)
Ook dit jaar zal de GFK aanwezig zijn om de positie van de independents binnen de Nederlandse muziekindustrie te duiden met interessante cijfers. Doen we het beter of juist slechter dan vorig jaar? En hoe verschilt het per genre? En hoe verhouden wij ons tot de majors? Rene van der Schinkel van de GFK zal het allemaal uit de doeken doen!

STOMP Independent Of The Year Award
Uiteraard hebben we ook dit jaar weer de uitreiking van de STOMP Independent Of The Year Award. De STOMP Independent Of The Year Award is een erkenning voor een persoon of organisatie voor diens bijzondere werk of prestaties in de muziekindustrie.

De STOMP Ledendag XL 2019 wordt mede mogelijk gemaakt door NVPI Audio, Merlin, Entertainment Business, Poppodium de Vorstin, Stichting STAP en de SENA Producenten